Pages

iTs Me!!

iTs Me!!
i'm glad 2 be your frenz..~

Monday, August 31, 2009

LoNdON, EuRoPe


hyep! post sbelum nie ak ader gtau ak gi London n Paris kan... izinkan aku b'kongsi serba sedikit pengalaman aku sepanjang berada kat sana..(wah! dasyat ayat BM aku neh, lecturer BBM tangkap nangis lew...ahaks~) first of all, aku nk gtau nie, aku sgt2 xsuke n benci pada segolongan manusia yg suke menghakimi @ lebih tepat lagi menuduh aku ingin b'lagak krn aku msukkn gmbr2 kat london n paris kat ruangan neh...bukan aper, nie kan blog aku? so, pd yg termasuk dlm golongan tue,sila2 lah blah drpd terus m'baca entry nie..(ups! kejamnyer aku...huhu) hmm bru bley selesa bcerita... once upon a time..hep! pe ak merepek neh..k,kay ak citer btul2 neh...


09/08/09 aku rushing gler b'siap n b'gegas ke airport..nseb baek huda n leesa b'jaya m'hantar ak tepat pada waktunya..thanks dear..huhu..malangnya jgk spek mata aku ilang time ak b'lari-lari kambing ke kaunter pelepasan antarabangsa, Klia tue...huh sedey gler arr..otak ngah ligat pkir cane nk cari duet utk ganti tu nnt..then, dah naik flight, dok dlm bisnes class, Alhamdulillah..syukur.. merasa gak aku, xder ar t'kilan sbelum m'ghembuskan nafas terakhir..eh? pe ak merepek lg nie...syue,syue balik pd crite td..hmm penerbangan ke london amik masa lbih kurg 12 jam setengah. sampai je kat sana, ak suh mak ak rehat kat airport heatrow,london tue,then ak b'lari2 kuda lak mencari public fon kat sekitar airport tu, adoyaii bile dh juhmpa, xreti guna plak,..duit syiling pn ak xder..sedih gler arr, rase cam teruk sgt lak t'campak kat negara orang neh..huhu..then, ak gi tukar kat currency exchanger, pas2 aku mintak tlg org2 puteh yg lalu kat ctu utk tlg ak call kakak ak...mcm2 ak speaking, lantak la b'terabur or x, dh emergency bangat seh..tp xtau arr mat saleh tu phm ke x ak melepet..hekhek..last2 ak kecewa gak..coz kakak ak xdpt dihubungi...buang masa tol la..huh! kakak ak pun 1 hal, kata nk siap sedia tunggu kat airport london nie..tetibe lak ak rase nk nangis..ak ckap dgn mak ak, "mak, org dah longlai neh...penat 12 jam dlm flight td x ilang lg, skang dh ronda cari kak anai xjumpa lak, alamatnya kiter tdo kat airport ni la mlm ni.." hahaha betapa sadisnya ayat ak kan? mak ak lak muke rileks jer..tp ak tau, dlm hati dier pun rsau tu...huhuhu x lama lpas tu, kak anai dtg dgn kak olin dgn bergayanya konfiden giler menuju ke arah bahagian ketibaan...pdhal diorg xtau ak dgn mak ak dah b'janggut nunggu kat kerusi tepi restoran airport neh..aku pun blari2 arnab lak mengejar diorg..huh! pnat sungguh arini, kerja ak berlari-lari...abes t'bkar lemak2 ak..(emm ak ader lemak ea?..huhu)


then, kakak ak bwk jln2 naik kete tourist guider yg dier dah tempah...kitorg ronda2 bndr london, tp yg x bestnya, mamat yg bwk kete nie drive laju giler arr..camne nk tgk pemandangan..isy geram lak ak..abes sume gmbr2 ak amik jd goyang2...sabo je ler...pas2 kakak ak bwk gi restoran kebab yg terkenal kat london tu...LAHORE KEBAB...tukang msak majoriti india...muslim la kowt..huhu kakak ak je yg tau serba serbi menu kat situ...kitorg mkn rmai2 smpai x terabes...harga mhal plak tu,sekali mkn nie je klu convert duet m'sia dlm 400++ nseb bek kakak ak blanjer, sat lg kakak ak dh stat m'bebel isu m'bzir...hekhek..


sepanjang ak meronda kat London, ak perhati byk giler rekabentuk bangunan yg sgt2 moden,honestly ak ckap m'sia blum ckup moden klu compare dgn london neh...bukan ak nk kondem bumi tercinta ak, tp realiti yg hrus diakui...dlm ak m'hayati keunikan rekabentuk bangunan2 tue, ak mula t'pkir klu dibina kat m'sia gak ape slahnya,mesti cantek bangat..ader bangunan b'bentuk cam kapal, ader cam bongkah, ader cam separa telur...wah! kagum seh... tp wlau ape pun, M'sia still da best coz byk jenis makanan..YuMmIeSsss....


Bile malam dh tiba, kakak ak yg sorg lg nie (kak olin) x abes lg excited nk meronda london...then time lalu kat Tower of London, kitorg trun kat kwsn tue n amek gmbr...ak n k.olin je yg trun..mak n kak anai dh surrender..diorg tido je dlm kete..pnat sgt la tu..huhu aku pn agak pnat, tp dek kerana pkir alang2 dh travel jauh2 cmni, bukan dtg utk tido je..hehehe ak n kak olin b'gilir2 amik gmbr memasing kat tower tu. yg x bestnya time ak amik gmbr, ok jek, biler kak olin amek gmbr ak, byk goyang2..adoihh mslh lagi..kcik ati..hekhek...

No comments:

Post a Comment